چرا سود سهام عدالت من واریز نشد؟ مبلغ واریزی سود سهام عدالت-راهبرد معاصر

چرا سود سهام عدالت من واریز نشد؟ مبلغ واریزی سود سهام عدالت

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت تاامروز سه شنبه 15 تیر ماه ادامه دارد. در این مرحله مبلغ واریزی سود سهام عدالت که قرار بود 50 درصد واریز شود 40 درصد واریز شد. برخی از سهامداران می پرسند چرا سود سهام عدالت من واریز نشد؟ و سهامدارانی که سود برایشان واریز نشده چه می توانند بکنند؟
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 06
کد خبر: ۹۴۳۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، واریز مرحله دوم سود سهام عدالت بالاخره پس از ماه ها توقف دیروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این مرحله مبلغ واریزی سود سهام عدالت که قرار بود 50 درصد واریز شود 40 درصد واریز شد. برخی از سهامداران طی ساعات اخیر پول خود را دریافت کرده اند و برخی دیگر تا ساعاتی دیگر دریافت خواهند کرد . در این بین تعدادی از مشمولان سهام عدالت سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند. سوالی که مخاطبان مطرح کرده اند این است که چرا سود سهام عدالت من  واریز نشده و برای پیگیری سود واریز نشده چه می توانند بکنند؟ شرکت سپرده گذاری مرکزی در اطلاعیه ای به جزئیات واریز  مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخته است.

 

جزئیات جدید از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت آغاز شده است و طبق گفته مسئولان تا امروز ادامه دارد. قرار بود در این مرحله 50 درصد دوم سود سهام عدالت واریز شود اما 40 درصد واریز شد. از 36 شرکت بورسی و فرابورسی ، دو شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی جم به دلیل افزایش سرمایه سود سهام مشمولان دریافت نشد تا مشمولان سهام عدالت( هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم ) ، از مزایای حق تقدم و سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه بهره مند شود . هم چنین شرکت های مخابرات ایران و گروه مپنا علی رغم پیگیری های متعدد متاسفانه تمام یا بخشی از سود سهام خودر را پرداخت نکرده اند وبا محاسبه این دو گروه که توضیحات آن ارئه شد ، از باقی ماندسود سهام عدالت به میزان 50 درصد، 40 درصد آن به حساب مسمولان واریز شده است.

 

مبلغ واریزی سود سهام عدالت چقدر است؟

 

شرکت سپرده گذاری اعلام کرده است مشمولان برای کسب اطلاع از مبلغ واریزی مرحله اول و دوم می توانند به سایت sahamedalat.ir یا با شماره 1569 تماس بگیرند. 

همچنین مبلغ واریزی برای سهام یک میلیون تومانی حدود 144 هزار تومان و برای برگه سهام 532 هزار تومانی حدو76 هزار تومان پرداخت شده است.

جدول پرداختی ها به شرح زیر است:

چرا سود سهام عدالت من واریز نشد؟ مبلغ واریزی سود سهام عدالت

چرا برای برخی سهامداران سود سهام عدالت واریز نشده است؟

 

این 90 درصد سود سهام عدالت به حساب 43 میلیون و 837 هزار و 413 سهامداری که شماره حساب بانکی معتبر در قالب شماره شبای بانکی که قبلا به سازمان خصوصی سازی و یا شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بودند واریز شده است. از آنجایی که تعداد سهامداران حدود 50 میلیون نفر است حدودشش میلیون نفر سود نگرفته اند که احتمالا یکی از علت های آن ثبت نکردن شماره شبا بانکی است. همچنین حدود سه میلیون نفر از سهامداران فوت کرده اند که احتمالا پس از تقسیم سهام بین وراث به آنها می رسد.

 

نحوه  پیگیری سود واریز نشده سهام عدالت

کسانی که شماره شبا حساب بانکی خودرا ثبت کرده اند اما سود سهامشان را گرفته اند باید تا ساعات پایانی واریز صبر کنند ، اگر همچنان واریز نشد اطلاعات خود را درسامانه سهام  عدالت sahamedalat.ir چک کنند یا با سامانه 1569 تماس بگیرند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده